교수소개

교수소개

교수소개
민경하 사진
민경하
  • 학위: 박사
  • 연구실 : (G관)제1공학관 (G403-1)
  • 연락처 : 02-2287-5377
  • 세부전공 : 컴퓨터그래픽스
홈 이메일
학위
  • 박사, 포항공과대학교 컴퓨터공학과 (세부전공 : 컴퓨터 그래픽스), 200002
  • 석사, 포항공과대학교 컴퓨터공학과 (세부전공 : 시뮬레이션), 199402
  • 학사, 한국과학기술원 컴퓨터과, 199202
경력
  • 이사, 한국컴퓨터그래픽스학회, (2012. ~ )
논문
  • Deconvolutional network for facial semantic segmentation, BASIC CLINICAL PHARMACOLOGY TOXICOLOGY, 201812
  • Food recognition for dietetics survey using deep CNN, BASIC CLINICAL PHARMACOLOGY TOXICOLOGY, 201812
  • Legorization from silhouette-fitted voxelization, KSII TRANSACTIONS ON INTERNET AND INFORMATION SYSTEMS, 201806
  • Generating Pixel Art from Game Characters with Convolutional-Neural Network, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201806
  • Pastel Effect Simulation for Game Scenes, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201806
  • Importance-based approach for rough drawings, The Visual Computer, 201803
  • Creating Tetromino-based Puzzle from High-Resolution Image, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201803
  • Artistic Rendering on Game Wallpaper Images using Rough Pencil Effects, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201803
  • 영상의 흐름을 기반으로 한 게임 영상 수채화 렌더링, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201706
  • A Multi-Layered Framework for color pastel painting, KSII Transactions on Internet and Information Systems, 201706
  • Automatic Generation of LEGO Model Using Multi-height Bricks, 한국컴퓨터게임학회논문지, 201703
  • 영상의 흐름을 기반으로 한 게임 영상 수채화 렌더링, 한국컴퓨터게임학회, 2017
  • An interactive image clipping system using hand motion recognition, INFORMATION SYSTEMS, 201503
  • Simulation of color pencil drawing using LIC, KSII Transactions on Internet and Information Systems, 201212
  • Pencil rendering on 3D meshes using convolution, COMPUTERS GRAPHICS-UK, 201212
  • A Stylized Approach for Pencil Drawing from Photographs, COMPUTER GRAPHICS FORUM, 201206
학술발표
  • Legorization with Multi-height Bricks from Silhouetted Voxelization, Computer Graphics International, 20170630
수상
  • 우수 평가자, 한국연구재단, 2015
프로젝트
  • 학습에 기반한 아트 효과의 정량적 평가 및 자동 표현 기술 개발, 한국연구재단, (2017. ~2018. )
  • 3D 프린팅과 퍼즐에 활용할 수 있는 폴리오미노 기반 스타일화 기술, 한국연구재단, (2015. ~2017. )
  • 감성적 예술 효과를 적용한 3D 영상 제작을 위한 비사실적 렌더링 기술, 한국연구재단, (2012. ~2015. )
  • 예술 효과를 적용한 영상 콘텐츠 생성 기법, 산학협동재단, (2012. ~2013. )